Fábry Tüzép - Tüzelőshop


A Fábry Tüzép 1991 óta foglalkozik tüzelő és építőanyag kereskedelemmel, bővebben a Fábry Tüzépről, tevékenyégéről a www.fabrytuzep.com  honlapján  olvashat. 

Tüzelőshop online (tuzeloshop.hu) vásárlási lehetőséget azért hoztuk létre, hogy meglévő és leendő ügyfeleink vásárlási igényeit kielégítsük, putnoki szén termékeinkkel megismertessük, mindezt országos szinten a 21 század vásárlási szokásainak megfelelően! Célunk, hogy kényelmessé tegyük a rendelést, gyorssá a szállítást! Ebben a  Magyr Posta (MPL) a partnerünk!

Keressen minket és vásároljon tőlünk bizalommal! 

A mit a putnoki szén kinyeréséről tudni érdemes:

  • A jelenleg értékesített putnoki szenet a volt putnok bánya által ledeponált magas széntartalmú meddőhányójából nyerjük ki (Pulmonata Kft). A technológia,vibrációs rosták, és kavicsbányászatban használt késes mosó és dehidrátor berendezések megfelelő összehangolásával valósult meg. A hányóból kiemelt vegyes anyagot előosztályozás után (2-80 mm) a csigás mosóberendezésbe adagoljuk ahol megtisztul a nagyobb szennyeződésektől, majd ezt követően az előmosott anyag a késes mosóba ürül, amely fajsúly alapján elválasztja a széntől a nehezebb meddőt. Ezután a már 98 %-ban szenet tartalmazó összlet a rostaszekrényekre kerül ahol előbb leöblítik majd víztelenítést követően 3 szemcsefrakcióba kerül szétosztályozásra. 

  • apró dara: 2-5 mm, (csak ömlesztett formában vásárolható)

  • normál dara: 5-30 mm (zsákos és ömlesztett formában is vásárolható)
  •  kockadió: 30-80 mm  (zsákos és ömlesztett formában is vásárolható)

Figyelem: A meddőből kimosott szén felületén szürke színű agyag-fátyol látható, ami csak a látványt ronthatja, de a szén minőségét nem befolyásolja!

A putnoki zsákos szenek kizárólagos forgalmazója a FÁBRY TÜZÉP (Pulmonata Kft)!

A putnoki szénbányászat rövid története

Putnok, Borsod-Abaúj-Zemplén megye Észak-nyugati részében a Sajó folyó bal partján elterülő, kb. 6500 fő lélekszámú 34,72 km² területű egykori bányászváros, mely közúton a 26-os számú főközlekedési úton közelíthető meg, miskolctól 40, ózdtól pedig 20 km-re található. Földrajzi környezete dombokkal körülzárt, erős tagoltságú völgyekkel szabdalt terület, a tengerszint feletti magassága a legmélyebb ponton, mely a sajó folyó partján található kb 140 m míg legmagasabb pontja a hegyestető kb. 220 m. Városi rangját a rendszerváltás utolsó évében kapta meg. (https://hu.wikipedia.org/wiki/Putnok)Királd tőle délnyugtaiirányban fekvő 7,88 km2 területen elfekvő az Upponyi hegység északi nyúlványaira épült hosszan elterülő szintén egykori bányász település. A bányabezárást megelőző utolsó időszakban Putnokkal bányászatilag összekapcsolódott.

Az 1800-as évek végére Királd az ország egyik jelentős széntermelő központjává vált, amikor is Putnok-Királd Albert táróig megépült az iparvasút, valamint elkezdték a Királd bányatelep építését is. 1900-tól a Zsigmond aknán keresztül folyt 3 telep termelése, mely nagyságából adódóan a szellőztetés fejlesztését
követelte. Ekkor építettek légaknát a Nagy-völgyben. Ezt követte a háború után több kisebb, rövidebb ideig működő akna és táró (Géza Akna, Béke Táró, Mocsolyás - lejtősakna). Az 1950-es évek elején az Ózdvidéki Szénbányászati Tröszt kezdeményezésére megkezdődött a királdi bánya rekonstrukciója - Béke-akna mélyítése, Zsigmond-akna átépítés, melyet személy és meddőszállításra használtak, az előbbit pedig szénszállításra. A királdi bánya 1974-től a Putnok Bányaüzemhez tartozott, mint annak egyik aknája, majd 1984. január 20.-án megszűnt a termelés és megkezdődött a bánya bezárása, viszont a mocsolyási
függőleges akna Putnok részeként tovább üzemelt.
A putnoki szénbányászat az első világháborút követően kezdődött meg a függőleges és lejtősaknák kialakításával, azonban a közbejött gazdasági világválsághatására abbamaradt, majd az első csille szén 1943-ban jött a felszínre. 1942-43-ban megépült a vasútállomással majdnem szemben a vasúti rakodó és szénosztályozó, ahová egy drótkötélpálya segítségével jutott el a szén a bányából. 1965-ben egy szénvagyonpótló beruházás következményeként napi 600 tonnáról napi 1000 tonnára emelkedett a termelés. Mivel a kutatások 60 millió tonnás szénvagyont becsültek, így 1975-től folyamatos beruházások valósultak meg. 1975-79 közt szállítási rekonstrukció keretében a II. számú lejtősakna épült meg. 1977-ben
elkezdték építeni a Királd-mocsolyásvölgy elején az új függőleges aknát, főszellőztetőt, fürdő- és irodaházat, műhelyt és földalatti fővízmentesítő telepet.1982-86 közt a Putnok Akna Termelésének Fejlesztése keretében megépítették a Sajót átívelő csőhidat, benne szállítószalaggal, mely a lejtősaknát kötötte össze a széntároló bunkerral, és szintén ekkor szerezték be a III. telepre épülő vastagtelepi frontfejtés összes gépi berendezését is (Hemscheidt Program). (Lóránt M. Mikó A. (2004) Véget ért az Ózd-vidéki szénmedencében a barnaszén mélyműveléses bányászata - Bányészati és
Kohászati lapok - Bányászat (2.-3. szám) 52 p. Ez volt az a döntés mely később a bánya bezárásának főbb okai közt szerepel, ugyanis a III telepen nem várt rendellensségek, , és az olykor 50 -20 cm-re vékonyodó
(Fábry László 2019) szénrétegvastagság vezetett oda, hogy a temérdek beruházási költség ellenére sem sikerült elérni az évi 1 millió tonnás széntermelést. És ez volt annak is az oka, hogy a hányóra - Sajóvelezd,
Putnok - a megszokottnál több szenes meddő került.

Lépj velünk kapcsolatba

Fábry Tüzép
3630 Putnok

Máv telep 3.

Telefonszám

Tel./Fax.: +36-48-531-010

Tel,. +36-48-531-009 

E-mail
pedalionkft@gmail.com